torsdag 11. november 2010

Asalea




 ..... det er vel en skikkelig "bestemor" blomst. 
Er det ikke? 
Mamma`n min  likte disse kjempegodt og klarte å holde liv i dem lenge. 
Hun fylte vann i en bøtte og satte hele planten oppi. Så skulle det stå der til det ikke boblet lengre. 
Jeg er ikke like flink med blomster og spesielt ikke med dem som vil ha vann.....ofte.
Men så fikk jeg da en slik i gave. 
Det resulterte i at denne gjengen  
(som var bedt på fiskesuppe en lørdagskveld) 
veddet om hvor lenge jeg kunne klare å holde liv i denne flotte planten.
Veddemålene varierte fra 1 uke til 7 måneder.
Nå på lørdag er det 14 dager siden jeg fikk den 
og jeg følger min gamle mor råd...... dupping to ganger i uken.

Spørs om det blir et blogginnlegg med bilde av en vissen sak når det lir på,
men i mellomtiden skal jeg gjøre så godt jeg kan 





Ingen kommentarer: