fredag 22. oktober 2010

Fridag....og nesten Aulie

FRIDAG.....
nytraktet kaffe, fruen i morgenkåpe og ull-lester 
Huset er stille, ikke engang radioen har få lov å slå seg på.
Ute snør / regner / sludder  det ... godt å få være inne.
Og når jeg sitter her alene falt øynene mine på murpipa. Det henger det maleriet jeg er aller mest gla i.
Malt av to av mine beste venner. Inspirert av Aulie sier du? Tror ikke det, for disse to damene hadde ikke peiling hvem Marianne Aulie var. Ikke den gangen det var malt iallefall.
Hvordan dette maleriet ble til, er jo en historie i seg selv.
 Det starta med en kommentar fra meg om at jeg kunne tenkt meg en hjemmelaget julegave og jammen tok de meg ikke på ordet. Men de starta litt sent. Lillejulaften møttes de for å male..... med oljemaling!!!!.
Overraskelsen var stor da maleriet skulle pakkes inn juleaften, og de oppdaget at malingen fremdeles var våt.
Sjelden har jeg fått en så kreativt innpakket gave under treet. Og oppakkingen foregikk under rettledning av min datter som hadde fått instrukser fra kunstnerne selv.

 
Bildet ble hengt opp julaften..... fremdeles vått

Er det rart jeg blir glad av dette maleriet da?



1 kommentar:

Unknown sa...

Det er rett og slett fantastisk!
(og jeg prøvde å si til kunstnerne at de kanskje var i seneste laget ute for å lage julegave, men de to hadde en slags mening om at dette rakk de godt...og det gjorde de jo forsåvidt...)