fredag 22. januar 2010

Svigerdatters drøm

Alle har vel hørt om svigermors drøm?

Nå skal ikke jeg påberope meg å være det....langt i fra.

Men svigerdatters drøm.....

det er noe helt annet ja .

En dag i romjula satt jeg og bladde i et ukeblad.

"Oi se på den fine jakken da"...sa jeg til min svigermor.

Drops

"Kjøp garn, så strikker jeg" sa hun.

Da var ikke jeg sen i vendingen. Kastet meg over telefonen og (nesten) truet mitt stakkars tantebarn i Trondheim til å dra på City Syd i romjula, og vips så var garnet kommet frem til Smøla. 

Og nå har maskene vokst mellom fingrene til svigermor.

Selv synes hun at det går trått..... 

.....tynt garn, tynne pinner og mange masker.

Men jeg har all verdens til tid.

Vet jo godt at om jeg hadde startet på den jakken....

...ja så hadde den jo aldri blitt ferdig.

(Hadde nok tilslutt havnet hos svigermor lell)

Svigermor tar unna når det

hoper seg opp med uferdige ting.

Som foreksempel:

Umonterte babysett 

Ferdig strikkede labber......med mange tråder som skulle vært festet

Dukkeklærsett som mangler littegrann bare for å være ferdig

Så er ikke jeg heldig som har


VERDENS BESTE SVIGERMOR





8 kommentarer:

Unknown sa...

Jo, du er heldig! -og jeg har ei av samme ulla, så jeg er heldig jeg og!

Monicas sa...

heisann....ja, guria malla...dette hørtes ut som å være ei utrolig svigermor...gleder meg til å se jakka di..go fredag

Anonym sa...

Å jeg en heldig ost som har henne som bestemor som strikker så pinnene ryker til min kjære prinsesse... å det er masse flotte produkter som lages kan jeg fortelle...

Karianne...

Smilyvero sa...

Heisann :)
Takk for kommentaren din.

Morsomt å lese bloggen din-må nesten le litt for meg selv av måten du skriver på :)

Jovisst er du heldig, ikke alle som har ei svigermor å skryte av :):)

Følger deg jeg-håper det er greit!
Ha en riktig fin helg!!

Unknown sa...

ja, du har ei snilll svigermor, nydelige jakken. Dei har dropsdesign i Molde, om du orker turen dit:) masse spennede billig garn og fine oppskrifter:)) Nyt den deilige vinteren vi endelig har:)) klem frå den andre øya.

Unknown sa...

jeg har scrollet meg nedover bloggen din, fantastiske bilder, og kjempefin blogg, men går det ikke an å legge seg til som følger??

Randi sa...

Ja det må man si er en snill svigermor.
Jakken var utrolig flott!!

Ha en fin søndag

Tove sa...

Du e bra heldig ja,og jakken e kjempefin !!!Men æ har og ei alle tiders svigermor på 85..Ho fyller opp frysarn t jul m lefser i alle sorta,smultringa m.m.Pluss fiskekaker,fisk,multer o.l.ellers i året...Ho har 5 barn som også får tilsendt mat av div. slag...Mannen min bruker si :"Hvis d ikke hadde vært for den eksporten din mamma,så hadde du gått konkurs"..Og aldri vil ho ha nåkka for d,men ho e glad i å lese så abbonement på et ukeblad e kjærkommen gave..Ikke bare,bare å finne på gaver t de som har "alt" og ikke ønsker noenting !!! Koselig å lese bloggen din..(som æ fant på facebook)Æ har sjøl bodd på Smøla,og eldste sønnen e født der(32 år og Andrea som jordmor)..Vi bodde på Sætran,der onkel & tante engang drev butikk..Og æ jobba,som du, på sykestua,dengang som hjelpepleier..Må minst en gang pr. år besøke fam. og venner på Smøla! Ha ei fin helg ;-))) Klem