mandag 18. januar 2010

JA JEG VIL VÆRE EN BJØRN



I mitt neste liv vil jeg bli en bjørn.
Om man er en bjørn kan man sove hele vinteren.
Man gjør ingenting i seks måneder.
.....det kan jeg leve med.

Før man går i hi, må man 
spise så mye at man nesten sprekker,
bli god og rund.
.....jeg kan leve med det også

Om man er en bjørn føder man to barn,
like store som en valnøtt,
og det mens du sover....
Når du våkner er de halvvoksne, myke, herlige unger.
.....Det kan jeg i allefall leve med.

Om du er en bjørnemamma
vet alle at du mener alvor.
Du slår ned alle som plager dine barn.
Om barna dine ikke oppfører seg så slår du ned dem også.
.....jeg kan leve med det.

Om du er en bjørn forventer din make
at du brummer om morgenen når du våkner.
Han forventer at du har hårete bein, dårlig ånde 
og overflødig kroppsfett.



JA, JEG VIL VÆRE EN BJØRN



8 kommentarer:

Aud Jorunn sa...

Til dere som lurer:
Jeg aner ikke hvem som har skrevet dette. Det er ikke jeg iallefall.

Unknown sa...

Men den e steike go! Æ vil også værra bjørn...

Hilde`s bloggverden sa...

Æ e så enig :)

baliplus sa...

hello!
warm greeting from Bali island

Turid sa...

Herlig!
Jeg vil også være en bjørn;-)

Sigrunn sa...

Du har våkna for tidlig. Spist du ikkje nok før du la dæ?
Den kjempegod den der alså.

Mormor sa...

Å ja, jeg vil også vær bjørn :-) (Får bare håpe det ikke blir så mange av oss, at det blir fellingstillatelse på alle bjørner)

Anonym sa...

Ja denne er bra! Like god hver gang den leses.
Koselig blogg du har :)) Stikker innom flere ganger jeg.