lørdag 20. desember 2008

Utfordring til alle som vil ha og julemat på alle fat


..dette ble mye på en gang det. Men fortvil ikke....
I dag har jeg vært riktig så flink synes jeg. Det er noe som heter:

"Når det brenner under føttene på en......"

Og det er vel akkurat det det gjør. Folkens; det er den 20 i dag, og slett ikke så lenge til jul som det har vært i Auds lille verden tidligere. Så i dag har jeg stekt kjøttbrød....

...tradisjonelt julepålegg fra Klingen gård...,

og jeg har laget middelhavssild. Om dere er glad i sild så kan denne anbefales. Masse gode saker...kryddersild, tomater, hvitløk,rødløk, chili....Kjempegodt, og jeg deler gladelig ut oppskriften til dere som vil ha.

Julekyss...bare navnet gjør jo disse gode


...og gruelig søte.


Og av min gode venn Alice fikk jeg oppskrift på Fletteloff, så den måtte prøves Det var mat på alle fat...noe søtt, noe salt og litt gjærbakst til slutt.

Jeg elsker griseri.....

.....ja ikke alle sorter for griseri, men noen. F.eks gips. Det er herlig det. Det må gå fort (man arbeider jo best under press må vite) og en vet aldri hvordan resultatet blir. Nå har jeg laget meg en engel. Jeg sto for grisarbeidet og "jobb"Kari tok arbeidet med å male den. Er så fornøyd atte. Men fikk en liten påminnelse i kveld da min gode venn(?) "nabo"Kari kom innom. (Må jo prøve å skille mellom disse Kariene mine da)
"na va slett ikkje fin Aud Jorunn"
var hennes budskap. Ja, ja så var det bekreftet....smaken er forskjellig.


Jeg er veldig glad i tradisjoner. Ikke alle er like godt tatt vare på, men noen blir viktigere for meg jo eldre jeg blir. Derfor vil jeg vise dere min kjæreste julepynt. Denne engelen er en som har fulgt meg fra barndommens jul. Med fast tilholdssted på mørkeloftet hjemme og kun tatt ned en gang for året, syntes jeg at den var det vakreste som fantes.




Nå vil jeg utfordre dere til å fortelle om den julepynten dere setter mest pris på.


4 kommentarer:

Monicas sa...

Heia du..kreative menneske:)Skal si du er flittig....gjærbakst, blir utført her i morra..en gang...Julepynt ja...: vet igrunnen ikke..men noe jeg må ha opp er mine hjemmelagde nisser som jeg skal lage et innlegg på imorra...mye av det ungene har laget er blitt ødelagt desverre...hm..

Sigrunn sa...

Den engelen med lyseblå kjole er altså så utrolig grusomt vakker,sett med voksenøyne vel og merke. Sett med barneøyne er den vel bare helskjønn vil jeg tro.
Er ikke enig med Kari (nabo) når det gjelder den andre UFO'n, den syns jeg var bare helt herlig.

Min Still By Maia sa...

Så flink du er til å lage mat. Fletteloffen så bare utrolig fin ut!

Så søte englene dine var :)
Skjønner at du er glad i den som er fra din barndom.

Selv liker jeg aller best julepynten min mamma har malt til meg i porselen.

Kjempe goood jul!!

KLEM

Unknown sa...

Her var det mykje godt og mykje fint!!
Innom for å ynskje deg og dine ei flott og fredfyllt jul... Samtidig takkar eg for koseleg bloggvennskap denne hausten og ser fram til 2009!!
Varm klem Line