torsdag 13. november 2008

Hva var vel livet uten......

.....musikk?

Jeg er så heldig som får lov til å spille.
Som fjerdeklassing starta jeg i Vestsmøla Musikkorps. Ei lita, unselig og forkommen aspirantjente. Det var jo så mange store der, og de var til tider skumle syntes jeg. Jeg slutta aldri å spille...., ....jo da hadde nok en god "pause", men det kriblet både i fingre og føtter alle 17 maier uten uniform. Da eldstejenta startet var det nesten ikke medlemmer i korpset, og derfor ble noen av foreldrene med. Slik fikk vi korpset ut av kneika. På det meste var det fire korps her på øya, men for noen år siden ble alle korpsene på slått sammen til ett.
I dag heter det Smøla Musikkorps og er et generasjonskorps med medlemmer fra 9 år til .....50!!! Vi teller ca 40 medlemmer i selve korpset, vi har en drøss aspiranter og en flott gjeng med drillpiker.
Ikke verst det av ei øy med vel 2000 innbyggere.

Det gir meg så enormt mye å få lov til å være med i korpset. Så mange flotte unger og ungdommer å være sammen med, og de er enestående på alle vis.

Jeg er kjempeheldig som har fått lov til å bli kjent med denne
herlige gjengen





12 kommentarer:

Marie sa...

11 år i korps var KOS! Selv om jeg drilla. Koselig å lese bloggen din også :-)

Mari sa...

korps musikk e stas syns æ.., 17.mai står æ nesten med tåran i øyan, og kjenne hver en tone, og alle stemmer..., men i år spilt æ igjen for første gang på mange mange år, i foreldrebølgen som vi kalle oss..., det va staaas det ja..., selv om bare spille på 17 mai:-))

Monicas sa...

Mått flire høyt ang ostepopen.....eni med du....sånn er jeg også...litt halvmjuk...;)
Korps ja, det veit æ alt om,.kornett i skolekorps i mange år, var med å startet storband og var med i musikkforeninga etter det igjen,...men nå er det sangen...men 17 mai..ja da skulle jeg heller spilt,,.utrolig inspirerende

Aud Jorunn sa...

Herlighet... du må jo være en soulmate. Har aldri møtt noen som er like gal som meg selv ;)

Min Still By Maia sa...

Takk for hyggelig hilsen på siden min. Veldig rørende å lese om det fine du skriver om pappa`n din. Den sangen er jo også så utrolig bra. Ha en god helg :) Klem

GundaM sa...

Takk for trivelige hlsener i bloggen min Aud;D
Nå er utastillinga starta og godt er det. Så kos å se deg i nordmørsbunad da!

Ønsker deg ei riktig god helg med masse slagna ostepopp!!!

Klemx

Anonym sa...

Hei

Sitter med en pose ostpop jeg nå, men den er ikke slagna. Skal ringe deg om det blir noe igjen......
Tenker foresten på deg for hver gang jeg åpner en pose ostepop, og det blir ganske ofte......for ostepop og rødvin smaker fortreffelig sammen....Men da må ostepopen være sprø.
For det andre vil jeg bare si deg at du trenger ikke og leke skuespiller, du har medfødte naturtalent.... Bare så synd at du har fått alt i denne slekta, kunne noen ganger ha tenkt meg at det har dryppet litt på meg og...

Hilsen Turid

Monicas sa...

heisann...joda....alt det der er fra Skeidar...Likte spesielt det settet med englene, å det var helt grei pris også...løp og kjøp

Som mine dager er sa...

Hei igjen.

Kan du sende meg en mail på somminedagerer@gmail.com og beskrive hva som går feil?
Så kan jeg se om jeg finner ut av det ...

Marit

Monicas sa...

Heia...takk for kommentar...russelesten syns jeg sjøl er litt tidkrevende å strikke, da iallefall jeg må se på mønstra hele tida..men fin...jess;)

pepperkverna sa...

Vil bare få si at du har en koselig blogg. Hege

Unknown sa...

Vettuka Aud!
Nå gleder jeg meg bare enda mer til 11 desember! :)

Samtidig burde du også sjekke bloggen min, for nå er jeg på nett... Blogger stadig oftere enn deg også nå :p